my mind is in disturbia

Sådär. Nu är sommarlovet över for real så att säga. Första dagen i skolan idag, och allt känns förvånansvärt bra faktiskt. Jag var jättenervös imorse innan mamma skjutsade mig till skolan, men så fort uppropet var över släppte det. Alla ettor samlades i aulan där vi fick lite information och blev uppropade till våra respektive klasser. SPMP1 för min del. Sedan gick vi till klassrummet där lappar och buss/tågkort delades ut. Alla presenterade sig och sedan blev vi indelade i grupper, med ca fem personer per grupp. Jag hamnade i en jättebra grupp där alla var pratsamma och jättesnälla. Vi åt tillsammans i grupperna, och sedan skulle vi intervjuas en och en av en lärare. Under tiden väntade de övriga utanför. Jag lärde känna ca fem stycken som jag var med under tiden och sådär. Det gick förvånansvärt lätt att börja prata med folk och sådant, och det var ingenting att vara nervös över. Dock är vi väldigt många i klassen, 32 personer sammanlagt tror jag, så det kommer nog ta ett tag innan man lärt sig namnet på alla och sånt där. Men det ska nog ordna sig. Jag stannade och pratade lite med dom jag lärt känna efter att vi hade slutat, och sedan tog jag tåget hem. Imorgon ska vi välja språk och vara med tvåorna, som jag fattade det. Blir nog tyska för min del. Så sjukt skönt att slippa franskan.

Höstterminen 2008 igång då.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lyckos dig. jag slipper inte spanskan än..

2008-08-21 @ 20:36:47
Postat av: Zara/Nä

det kommer nog gå bra (:

nej men ska du inte fortsätta med franskan :O?

jag som hade fått så fint intryck att du älska franska :* XD

2008-08-21 @ 21:55:37
URL: http://doneisdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0