maybe i'm addicted

Idag är det lördag, vilket innebär att det är en ny vecka imorgon igen. Jag brukar inte hålla koll på dagarna under sommarlovet, men det här lovet har inte riktigt varit som föregångna. Ju mer tiden går, desto mer ångest får jag över att det snart är skola igen. Nu har alla fått breven. Breven som talar om ifall man kommit in på den linje man sökt, och på så sätt får sin framtid som man vill. Själv vet jag inte ännu om jag har kommit in på det jag sökt. Vi har våran post eftersänd upp till landet, så den kommer först på måndag. Jag är faktiskt inte så nervös. Med tanke på intagningspoängen och mina poäng lär jag ha en ganska säker plats. Men man vet ju aldrig. Det jag ville komma fram till egentligen, är att det inte känns riktigt lika hemskt att tänka på skolan när gymnasiet faktiskt ligger framför mig. Ny klass, nya kompisar, ny start.

Som ni förmodligen märkte med tanke på mina tidigare inlägg så är jag hemma från Åsa. Jag hade det jättekul och det var hur skönt som helst att komma bort från Floda ett tag. I tisdags köpte jag mig ett fritidskort och åkte till Kungsbacka, där jag mötte Emelie. Vi tänkte shoppa lite, men ångrade oss och tog istället bussen till Åsa direkt istället. Där köpte vi godis och åt världens största och godaste glass på ett glasscafé, innan vi gick hem till henne. Deras hus är jättefint med bastu, jacuzzi och allt. Och det ligger bara några meter ifrån havet. Vi hade inte så mycket att göra till att börja med, så jag spöade dom i Yatzy, Spingo och Kemi. Sedan hyrde vi skräckfilm på kvällen - den nya versionen av Halloween. Den var konstig. Det verkade som att hela filmen gick ut på att ha sex och titta när en galen man gick runt och mördade folk. Men det var trevligt i vilket fall. Nästa morgon vaknade vi till världens godaste frukost - pannkakor! Vi spenderade en stor del av dagen framför tv:n, men vi fick även för oss att bada i havet, eftersom det var hyfsat bra väder. Så vi begav oss hem till Emelie's farmor där vi lånade en cykel, och sedan trampade vi ner till stranden Det var bara vi på badplatsen, om man inte räknar med alla tusentals maneter som havet verkligen kryllade av. Vattnet var jätteskönt, och vi var i ett bra tag. Efteråt solade vi och lyssnade på musik. Mysigt. Vi hittade på lite allt möjligt under dagen, och under kvällen och natten tittade vi på tv. Nästa morgon blev vi väckta vid nio-tiden, och då fick jag skjuts in till stationen eftersom dom skulle hem till Frölunda då. Så jag tog tåget hem jag också! Så mycket som jag har skrattat den här helgen har jag inte skrattat på länge. Det här behövde jag. Jag tycker det är sjukt fult att använda sig av smilisar i bloggen, men dom här dagarna unnar jag faktiskt ett litet hjärta: <3

Just det, som ett plus i kanten ser det ut som att det kanske blir Tokio Hotel i sommar iallafall. Tolfte juli i Schweiz med Angelica. Det skulle verkligen bli hur bra som helst, om det blir av. Jag hoppas. Jag hoppas av allt vad jag äger och har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0