come and save me from myself

Sommarlov är ganska överskattade, när man tänker efter. Man pratar och planerar hela det kalla vinterhalvåret om vad man ska hitta på under sommaren. Och framförallt - man längtar. Sen är man där, man har hela lovet framför sig, men känns allting bättre? Nej. Sommarlov förknippas med glädje, skratt och frihet för min del. Jag kanske borde sluta vara så naiv.

Det var sol idag, för en gångs skull. Jag solade, och fick ännu lite färg, innan jag träffade Alex. Vi hade mysigt, typ ja. Annars har det inte hänt så överdrivet mycket idag. Igår kväll däremot, fick jag och Christopher för oss att åka in till stan och gå på bio. Vi hade gratisbiljetter så vi bokade "What happens in Vegas" klockan 21.15, och sedan åkte vi in. Filmen var faktiskt jättebra, och vi hade roligt på hemvägen. Trevligt, jao.

Vad händer på midsommar?
Jag har inte så mycket att välja på för tillfället. Antingen vara här i Floda och vara med Pappa, Lisa, Christopher och Christopher. Eller åka upp till landet, där även Roger, Mamma, Marcus, Hanna, Hannas föräldrar + familj, Morfar och Kerstin är. Just nu låter landet mest lockande, även fast inget av alternativen är särskilt, jätteroliga. Egentligen vill jag bara stanna här i Floda och vara med kompisar, men jag får se. Känns som att ingen är hemma för tillfället.

Just nu vill jag bara bli "gammal" (för ovanlighetens skull) och börja plugga utomlands. Det vore någonting det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0